Rozloučení se sezónou, jak se patří!

| Lyžování Využití darů |Tomáš Miko

Zimní sezóna Sportovního klubu vozíčkářů Praha opět vyvrcholila jarní lyžovačkou na ledovci Kaunertal, který leží v Rakousku ve spolkové zemi Tyrolsko. Kurz odstartoval ve středu 3. 4. 2019 příjezdem všech zúčastněných na místo našeho ubytování, jenž bylo jako každý rok v plně bezbariérové. Objekt s perfektním zázemím na začátku obce Kaunertal, ležící v údolí se stejným názvem.

Fendels

Čtvrteční ráno ukázalo, že to s tím jarním lyžováním, na které jsme se všichni těšili, nebude taková pohádka. Počasí na kaunertalském ledovci, kam je třeba se dostat po silnici, mnohými označovanou za jednu z nejkrásnějších alpských cest, bylo nevlídné pro lyžování. Silný vítr v kombinaci se sněžením nás tak odvál do níže položeného střediska v obci Fendels. Středisko ve Fendelsu je součástí kaunertalského střediska a v porovnání s ním se jedná o chudého příbuzného, co se týče počtu kilometrů sjezdovek. Neznámé prostředí budilo v mnohých z nás z počátku rozpaky a počasí situaci také moc nenahrávalo. S přibývajícími jízdami jsme však postupně všichni získávali jistotu a začali si malé středisko užívat. Jako velká výhoda se ukázalo to, že jsme sjezdovky brázdili téměř sami.

Díky počasí si sněhová pokrývka držela svoji kvalitu až do odpoledních hodin. Ze sjezdovky nás tak vyhnal až déšť a rozum, abychom první den takzvaně “nepřepálili“.

Odpoledne pak někteří z nás navštívili saunu, která byla k dispozici v místě ubytování. Večer patřil oslavě krásných kulatých narozenin asistentky Kateřiny.  Během odpoledne a večera však zakryl kaunertalské údolí čerstvý sníh. Pomalu rozkvétající jarní loučky pokryla velká vrstva sněhobílé deky a nám počasí naznačilo, že se na ledovec nedostaneme ani v pátek ☹

Páteční ráno tedy začalo brzkým vstáváním s nadějí, že bychom se přece jen mohli dostat do střediska na ledovci, ale jak už bylo naznačeno, sněhu napadalo mnoho. Bylo tak nereálné, že by silnice nahoru byla odklizená. To se nám během rána potvrdilo na webových stránkách střediska http://www.kaunertaler-gletscher.at. A i přes poměrně pěkné počasí s převládající modrou oblohou, jsme byli opět nuceni vyrazit do Fendelsu. Příznivé počasí, areál opět skoro jen pro nás, a dobrá nálada nám dali rychle zapomenout, že ledovec vůbec existuje. Některé z nás bylo těžké vůbec dostat z monoski ven. A druhý den na lyžích jsme si vychutnali naplno. Krásná panorámata s inverzním rázem počasí, které skýtalo úchvatné výhledy. A nebýt opalovacího krému, druhý den by nás pěkně pálily tvářičky.

Odpolední program byl ve znamení návštěvy místních lázní http://www.quellalpin.at anebo procházky zasněženým údolím. Celý krásný den, jsme pak zakončili oslavou jmenin asistentky Mirky.

Předpověď počasí na sobotu byla více než povzbudivá a na webových stránkách ledovce byla výstraha, že v sobotu tam určitě lyžovat budeme. S tímto vědomím se nám po SKVělém dni na lyžích usínalo ještě o trochu lépe.

Nakonec ledovec

A v sobotu ráno to konečně přišlo. Věřte, nebo ne. Vyrazili jsme po silnici opačným směrem než v předchozích dnech. Cesta, která vede okolo úžasné vodní nádrže Gepatsch nás vynesla až na parkoviště do výšky 2805 metrů n. m. Díky tomu, že se dalo auty zajet, až prakticky ke sjezdovce bylo vše jednodušší. Areál nabízí naprosto bezbariérové zázemí. Důkazem může být i fakt, že jsme na monoski nebyli na svazích jediní. V jednu chvíli mi dokonce přišlo, že kopce brázdí více lyžařů na monoski než stojících lyžníků. Díky vysoké nadmořské výšce a nízkým teplotám se kvalita sněhu na sjezdovkách držela na vysoké úrovni i v odpoledních hodinách. Lyžovali jsme tedy naplno celý den, kromě povinné odpolední pauzy na doplnění energie. Věřím, že sobotu si každý užil naplno dle svých možností! Zakončení soboty, bylo i faktickým zakončením posledního lyžařského kurzu. A nebylo by to SKVéčko, kdyby chyběla oslava narozenin. Tentokrát za to mohl asistent Pavel.

Víc takových dní, jako byl tento! Pohoda s SKVéčkem, více si přát nemůžeme!

Neděle

Nedělní ráno se neslo ve znamení odjezdu domů. Ráno tedy dobalit osobní i neosobní věci. Poklidit apartmány, a ještě jednou se nechat vyvézt úchvatnou horskou silnicí až mezi zářivě bílé vrcholky Tyrolských Alp. Ve 12 hodin pak všichni poctivě dle domluvy skončili svojí kaunertálskou lyžařskou pouť a vydali jsme se zpět do svých domovů. Všichni dojeli v pořádku, a tak můžeme prohlásit lyžařskou sezónu 2018/2019 za ukončenou a velice úspěšnou!

Poděkování

Děkujeme lyžařům na monoski: Alče, Martinovi, Davidovi, Honzovi a Honzovi (alias Martinovi, Petrovi a Jiřímu

Asistovali nám: Mirka, Hanča, Kačka, Jana, Janča, Martina, Maky, Zdenka, Šárka, Terka, Míra, Vladan, Honza, Jarda, Radek, Pavel, Tom a prý tam byla i Markéta

Doprovázeli nás: Radek a Štěpán

Děkujeme našim partnerům: MŠMT, Innogy, Nadační fond AVAST, ČSOB, a.s., Nadace Charty 77, HUDYsportg a.s., Kolektory Praha, a.s., Adidas ČR, s.r.o., UNIQA pojišťovna, a.s., ComAp a.s., Martin Picek, MČ Praha 10.

A SKVělé se nám opět lyžovalo na lyžích od firmy LUSTI.